Võtame seekord teemaks sellise probleemi nagu “Firmware Update” ehk printeri püsivara uuendus. Paljud on kindlasti selle teemaga kokku puutunud, kuid me pole kindlad, kas kasutajaid on sellel teemal ka nõustatud või abistatud. Meie ülesanne on oma klientidele nõu ja jõuga abiks olla, seega aitame selle teema põhjalikumalt lahti seletada.
Kas püsivara värskendus on printeri jaoks vajalik?
Kui päris aus olla, siis tegelikkuses ei tule keskmise kasutaja jaoks sealt mitte midagi kasulikku. Pigem kaasneb sellega lõpptarbija jaoks ainult probleeme – ajakulu, närvikulu ning rahakulu. Viimast just nendele kasutajatele, kes sooviksid oma printeris kasutada soodsamat lahendust kui seda on originaal kulutarvikud.
Printerite tootjate eesmärk on see, et kasutajad saaksid oma seadmetes kasutada vaid originaal kulutarvikuid ehk tootja endapoolset toodangut. Seda puhtalt sellepärast, et tootjad teenivad kõige suurema kasumi mitte printerite müügist vaid just järelturu kaudu kulutarvikute müügiga. Püsivara värskendusega saavad tootjad teid sundida kasutama vaid nende enda toodangut.
See tähendab seda, et tootjad saavad igal hetkel lasta printeritele välja uuenduse ning tänu sellele nad blokeerivad sinu masinas sees olevad mitte originaalsed kulutarvikud. Selline käitumine annab tootjatele täieliku kontrolli teie masinate üle – vähemalt senikaua kui uued analoogid toodetakse.
Mis on püsivara värskendus?
Püsivaravärskendus on teie printeri funktsioonidega seotud tarkvara, mis ühendab tarkvara ja riistavara. Tootjad annavad selliseid värskendusi välja tavaliselt iga paari kuu tagant. Tihti on tootja poolt uuenduse põhjenduseks öeldud, et printeri turvalisus või ühenduvus on parenenud. See, kas lubate püsivara värskenduse alla laadida, on juba teie endi teha.
Tavaliselt uue värskenduse installimise puhul blokeerib printer koheselt teie seadmes olevad alternatiivsed tindikassetid või toonerkassetid.
Kuidas püsivara värskendus blokeerib alternatiivsed kassetid minu printeris?
Teie printeris olevad kassetid ning teie printer peavad printimiseks omavahel suhtlema. Kui printeri tootja laseb uuenduse välja, mis ei ühildu teie olemasolevate kassettidega (kassettidel oleva kiibiga), siis läheb sideliin lihtsalt kaotsi ning printer annab automaatselt veateate.
Uus printeri püsivara ei suuda olemasolevate kassettidega suhelda ning printer lakkab töötamast. Enamik tarbijaid näevad ekraanil veateadet “kassetid ei ühildu printeriga”.
Suurem osa kasutajaid vihastab nende alternatiivsete kassettide peale, teadmata, et tegelikkuses on see hoopis tahtlik tootjapoolne lüke välja süüa turult kõiksugused alternatiivsed lahendused peale nende enda originaalide.
Kuidas vältida püsivara värskendust?
Meie arvame, et igal kasutajal peaks olema vaba voli valida, mis kulutarvikut ta oma ostetud printeris kasutab. Siinkohal jagame paar head soovitust, kuidas vältida edaspidi selliseid värskendusi.
Parim lahendus oleks püsivara värskendused välja lülitada.
Toome allpool välja kuidas järgmiste tootjate printeritega seda menüüst teha. Juhised võivad olenevalt mudelist natuke erinevad olla, kuid üldloogika on iga tootja puhul sarnane.
Kuidas lülitada välja püsivara värksendus HP printeritel
Kuidas lülitada välja püsivara värksendus Epsoni printeritel
Kuidas lülitada välja püsivara värksendus Brotheri printeritel
Kuidas lülitada välja püsivara värksendus Canoni printeritel
NB! Nüüd üks kurb teema veel seoses nende uuendustega.
HP uuema põlvkonna printerid ning eriti “e” lõpuga ei lasegi uuendusi välja lülitada ning samuti ei hakka nendes seadmetes iial tööle soodsamad kulutarvikud. See on HP poolne uus taktika, et suruda kasutajaid vaid enda toodangut ostma.
Siinkohal me isiklikult ei soovita osta neid masinaid ning protesti märgiks ka keeldume neid soovitamast oma klientidele.
Kõik pealesurutud teemad on meie jaoks vastuvõetamatud ning see on konkreetselt tarbijate petmine. Meie usumne, et kõik müüjad on kohustatud ostjatele ausalt ära rääkima seadme ülalpidamise kalliduse ning edaspidise kulu.